Pages

Tuesday, August 7, 2012

AHLAN YA RAMADHAN.

Sekejap je dah masuk Ramadhan 17. How's all of your fasting days? Dah ada ponteng ke? Hehehe.. Alhamdulillah masih penuh sehingga hari ini. Misi : PUASA PENUH SEBULAN! :D


Biasalah bila puasa, untuk orang bujang macam aku ni tak sah la kan kalau tak ke bazar Ramadhan. Rajin sangat la aku nak masak, dok kelentung kelentang kat dapur yang tak seberapa tu. Hahaha.. Orang lain aku tengok meriah dok beli juadah berbuka. Dengan kuih, dengan air, dengan lauk, nasi segala. Aku ni puas dok pusing sampai 2,3 kali tak tau nak beli apa. Usually I'll ended up by having a couple of popia, dan beli nasi ayam / nasi bungkus for dinner. Berbuka? Enough with hot milo, and the kuih. Pastu kenyang dah. Kadang tu makan dinner pukul 10 mlm. Entah apa yang kenyang sangat aku pun tak tau la. But then I wonder macamana orang lain yang beli makanan berkoyan-koyan tu nak finish up all of the foods. Huhu.. Elakkanlah daripada membazir di bulan Ramadhan ni. Nanti takde duit nak shopping raya! Membazir kan amalan syaitan.



Oh, last week Cik Boss telah mengadakan Majlis Berbuka Puasa kat Selesa Beach Resort. Makanan adalah marvellous. Dan banyak juga. Ada local food, western food, barbeque item, desert delicacies, oh, not to mention Nasi Briani Kuzi Kambing adalah lazat! Even though I'm not so into briani and kambing itself. But it's worth it to try. Nasib baik balik takde yang mengembek. Hahahaha.. Say no more, let the picture spoke. :)








0 comments: