Pages

Monday, November 16, 2009

New Place.

It was really hard for me to fit it in the 1st weekend. It's not because of the people here. But because of the environment, I guess. It's quite different from what I had experienced before. So, it tooks me about 2 weeks to fit in. Hahaha.. Lama betul amik masa nak sesuaikan diri ek?


So, sekarang my new housemate and I were living at Seremban 2, near the Jusco here. Pergi kelas pon dekat. Just took us RM2.50 per day by Cityliner bus. This first two weeks, only introduction about hospitality and so on. Boring. Hahahaha.. Kalau tak silap, kitorang semua akan mula masuk dapur 23hb ni. Can't wait to start. Hehehe..


Okey, tukar topik. Bila kita berada di tempat baru ni, macam-macamla kita akan jumpa kan? New faces, new attitudes, everythings are new. Tapi, korang percaya tak kalau aku cakap dalam tahun 2009 ni, masih ada orang yang tak mahir menggunakan komputer dan Internet? 

.

.

.

Macam tak percaya kan? But that's the truth. I was shocked either. Those girls cum my new housemate rupanya tak berapa biasa dengan Internet dan komputer. Kesian tengok diorang bila kami kena siapkan CV dan emailkan pada kolej via emel. Since they were around 18 years old, I have to understand that they might not been exposed into IT world. To make it even worse, they were not good in English. Rasa macam kesian sangat kat diorang. I was helping them to use the Internet, the emails and so on.


Aku tertanya-tanya macamanalah nanti diorang nak survived dalam dunia yang serba menggunakan komputer ni. Yelah, kalau diorang takde kesedaran tentang betapa pentingnya penggunaan Internet dan komputer sekarang, macamana nak hadapi dunia pekerjaan? *Macamlah aku dah kerja kan?* Sekarang ni, nak hantar resume pon thru emel je. Tak payah nak berpos segala bagai. Jimat masa dan duit. Apa pendapat korang agaknya ek?



4 comments:

nora ashikin said...

lain tempat,lain caranya, lain orang, lain ragamnya..mcm2 yang kite akan jumpa..ape yang ko lalui sekarang ni same je mcm bulan pertama masa aku kat kemaman ni. ingat lagi kes

"akak ada pakwe?"

"takde" (masa ni mmg tadek)

"hahhh???? takde???"
(buat muka like dia rasa yang perempuan takde bf pada usia 21 adalah sangat tidak uptodate dan TIDAK LAKU)

"haah.takde. kenapa? da ada bf ke?"

kawan dia yang lg sorang pon menyampuk

"dah ada kursus kawen da pun kak dia tu"

"IYEEE??"

"haah" (sambil buat muka bajek hot tak ingat)

"dah nak kawen ke?"

"taklah. saje amek awal2.senang"

"bila amek kursus?"

"Lepas SPM"

HOH??? aku bukan nak jaki sebab dia dah ada kursus kawen.TIDAK same sekali. Tapi aku agak bengang bila dia buat muka yg macam aku ni tak laku sangat. HELLOOOOO. Sekali i petik sepuluh yang dtg tau.HHAHAHA!

Dan kalau ko nak tau, dorang tu mcm cerita housemet ko kat atas tu lah. :)

macam2 hal kan? ini aku belum citer pasal "KENEGERIAN" lagi. kohkoh..

ini baru betul SATU MALAYSIA. macam2 ada.
:)

btw mamau, aku merindui kamu..

Asmaul Juakhir said...

hahahaha..
tu la weh..
macam2 pesen orang kat sini..

aku jua merinduimu..
huhuuhuhu..

Anonymous said...

:))

tak sume org tau segala mende maul. ni blom ko keje kat dlm tech support lg. nama je customer tu keje IT, tp kdg2 buta IT gk. serious. met a whole lot.

kdg2 ada gk mende yg sendiri pun tatau; haa ms tu la plak rasa bodo jap kan. HAHA. :p

good luck di tmpt baru!

Asmaul Juakhir said...

hahahaha..
biaselah ek cmtu..
aku ni pon hari2 ade je blaja mende baru..
kdg2 tu rse gak cm,
"oh,macam tu ke?lol..baru aku tau," kohkoh..
thanks for the wish btw...